3830

[3830] SAC SSB OZ7HAM M/S HP

To: 3830@contesting.com, mail@oz1fjb.dk
Subject: [3830] SAC SSB OZ7HAM M/S HP
From: webform@b4h.net
Date: Mon, 14 Oct 2013 07:32:13 +0000
                    Scandinavian Activity Contest, SSB

Call: OZ7HAM
Operator(s): OZ1ETA OZ1FJB
Station: OZ7HAM

Class: M/S HP
QTH: KOEGE

   80:   54    21
   40:  223    38
   20:  241    40
   15:  110    28
   10:   92    22
-------------------
Total:  720   149  Total Score = 244,807

Club:

Comments:

Ja så tog NilsBo (NB) og undertegnede skeen i den anden hånd, og
deltog som multi-single i sac testen. (SSB . urggg.)

Jeg havde forberedt min gamle fodtast, og troede at ptt blot var en
leg...parallel-kobling er jo en let sag... men jeg kom til kort da vi
satte den til stationen. den kunne taste pa-trinnet, men ikke
stationen. øv. så måtte NB bruge sit Heil-headset, med hans egen
fodtast, og jeg måtte lave et nyt stik hjemme.

Vi delte vagten op sådan at NB tog de første 12 timer, og jeg tog de
sidste 12 timer... så kunne jeg jo osse komme hjem og sove, plus at
lave det ptt-kabel til fodtasten.

Når, men NB blev så afløst kl.0200 af mig, og jeg kørte en hel del.
Men syntes ikke forholdene var helt gode. Til min skræk opdagede jeg
så kl.ca.0300, via min mobil-app, at der var en M-flare warning. Øv...
når men med så mange contests i bagagen kunne det ikke skræmme mig, og
jeg da kørt alle kontinenterne, og havde det sjovt.

Vi kørte jo fra EDR Køge�'s station som ligger i en kolonihave. Og det
er ikke det bedste sted mere. Efter at smps er kommet frem har flere
af dem med jord under neglene, fået alle mulige elektriske artikler i
deres kolonihavehuse, og vi har nu et stigende problem med qrn. Første
gang jeg observerede det var for lidt over eet år siden på 80m båndet,
men nu har vi osse støjen på 15m, øv.. så havde svært ved at lytte dem
fra retning 45 og under støjen på 3 s-grader...

Lige til sidst, jeg fik lavet et kabel til fodtasten og det virker,
men jeg bruger vox, det er endnu lettere...

Her kan i så se vort resultat. Det var under vores mål, havde satset
på det dobbelte mindst...

Contest : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign : OZ7HAM
Mode : PHONE
Category : Multi Operator - Single Transmitter (MS)
Band(s) : All bands (AB)
Class : High Power (HP)
Locator : JO65CL
Operating time : 16h57  - (mon vi har sovet her ?.... vi har været ved
radioen hele tiden hihi)

BAND QSO DUP MLTS POINTS AVG
-----------------------------------
80          54     0     21     108      2.00
40        223     0     38     490      2.20
20        241     1     40     510      2.12
15       110      0     28     275      2.50
10         92      0     22     260      2.83
TOTAL 720      1   149   1643      2.28
TOTAL SCORE : 244 807

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators :  oz1eta & oz1fjb