[TOEC] Re: Re: SM team i WRTC 2002?

Jan.E.Holm@telia.se Jan.E.Holm@telia.se
Fri, 13 Jul 2001 12:34:18 +0200

Du har inte förstått vad jag menade med det jag skrev.
Om dom som åker skall ha sån klass att man "teoretiskt"
kan komma bland det 10 bästa innebär INTE att man
bara skickar 10 lag. Man kan skicka 1000 lag om man vill
men "nivån" på dom tävlande är sånn att dom är "på
pappret" är så pass bra att dom kan komma bland det 10
bästa, nivån på tävlingen blir då mycket hög.
Min uppfattning var att vi snackade om en tävling som
jämställdes med världsmästerskap. Att kvalificera sig till
detta VM får man göra någon annan stans, jämför gärna
friidrottens värld.
Ett VM eller en högt rankad tävling använder man inte som
ett "träningsredskap". Ta te.x då jag höll på med biltävling,
utveckla sig fick man göra på hemmaplan men skulle man
vara med och tampas om SM med de stora kanonerna
var det bäst man hade nått att komma med annars var det
bara att vara hemma, vann till slut 4 st SM så tror nog inte
strategin var fel.

73, Janne EKM