[TOEC] Please HELP!

Jan-Eric Rehn - SM3CER Jan-Eric Rehn - SM3CER" <jan-eric.rehn@telia.com
Wed, 18 Jul 2001 23:37:40 -0000

Hej!

Finns det någon Windows- eller reflector-guru bland TOEC-prenumeranterna?

När jag skriver en rubrik i ett mail jag skickar till toec@contesting.com som ser ut så här:

2001 IARU - Lååååång rapport

vill jag naturligtvis inte att den ska se ut så här när den kommer fram och presenteras i TOEC Mail Reflector på http://lists.contesting.com/_toec/200107/ :

=?Windows-1252?B?MjAwMSBJQVJVIC0gN1MzQSAtIEzl5eXl5W5nIHJhcHBvcnQ=?=

Rubriken: Hur kördes SK9HQ ?  blev: =?Windows-1252?Q?Hur_k=F6rdes_SK9HQ_=3F?=

Det ser ju inte klokt ut och ingen vet vad jag menar, inte ens jag själv...

Jag använder MS Outlook Express 5 och har så gjort i flera år. Har inte gjort några ändringar varken i Windows 98SE eller i Outlook Express och rubriker i tidigare mail har sett riktiga ut, även om dom innehållit våra å, ä och ö.

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SAC 2000 Contest Committee Chairman
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Mostly QRV in MS or MM from: SK3BG - SK3HQ - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000