[TOEC] WPX CW 5X1Z(SM7PKK) SOSB15 HP

Home.Mats.Persson@wfp.org Home.Mats.Persson@wfp.org
Mon, 28 May 2001 12:44:27 +0300

--------------- cc:Mail Forwarded ---------------
From:     home.mats.persson@wfp.org AT WFP
Date:     05/28/2001 12:29 PM
To:       home.mats.persson@wfp.org AT WFP
Subject:  WPX CW 5X1Z(SM7PKK) SOSB15 HP

Hej,

WPX CW testen var riktigt kul i år. Fick inte tillräckligt med sömn innan
testen så fick stänga ner 3 gånger 1 timme inom de första 8 timmarna. Inte
ens en Pileup kunde hålla mig vaken då. Körde resten av testen som en
Zombie. Jag saknar en hel del av de svenska contest callen vi kan se i
listan. Antingen var de på andra band annars verkar det som aktiviteten
inte ökat med korta call. Jag lyssnade bara över bandet 2 gånger i hela
testen så vet inte ens vem som deltog i SB15.

Bandet var som en jojo. Det var inte lönt att snurra antennen mellan USA
och JA. Det var så blandade pileups så jag snurrade up antennen norrut och
den fick bli där.

Stationen fungerade perfekt, inga brända rör eller annat strul.

Vi får se om det är någon mer som slagit 15M WW rekordet.

Stationen Kenwood TS-850, C3XL, Alpha 91B + 1 zombie

73 de Mats

                      CQWW WPX - CW

 Call: 5X1Z
 Operator(s): SM7PKK
 Station:

 Class: SOSB15 HP
 QTH:
 Operating Time (hrs): 35

   160:
    80:
    40:
    20:
    15:   2776
    10:
 -------------------------------
 Total:   2776 x    797  =  6,618,288

 Club:

 Comments:

 Had great fun in the contest. Looking at A45XR's world record on
 15M 2 hours
 before the end was not fun.. I had no pileup and was squezzing
 qso's out of the
 band, then suddenly the band came back and gave me a nice pileup
 of mixed US
 and there was so many multipliers I just passed A45XR's score 15
 minutes before
 the end. Thanks for all the QSO's !

 This entry is in SOSB 15M HP Tribander/Single element class

 CU in CQWW

 Mats 5X1Z/SM7PKK

 Posted using 3830 Score Submittal Forms at:
 http://www.hornucopia.com/3830score/