[TOEC] SAC 2001 de SM2(ez)T

Håkan Linderhed hakan.linderhed@nexus.se
Wed, 19 Sep 2001 13:04:18 +0200

Hej Torvald!

> Funderar på att göra ett enkelt program som kan plocka fram underlaget
> ur loggen så att man slipper lämna ut själva loggen utan bara
> underlaget.
> SM5JBM har gjort ett sådant men men jag bör väl fråga honom om jag
> for använda det, eventuellt be honom göra det lite mer
> användarvänligt.

Vaddå...va e de för fel på en hederlig kommandoradsapplikation Torvald? ;-)

Skämt åsido, du får gärna använda programmet som jag skickade till dig,
men parsningen av TRLog-filer i den är rätt rudimentär. Var ju ett snabbt
hack i samband med att jag ville jämföra dina och mina loggar i våras,
så är inte säker på att den funkar för alla tester eftersom TRLog:s
kolumner varierar lite mellan olika tester.
Däremot har jag sedan dess gjort en generell TRLog-parser som en del av
mitt hemsnickrade logprogram. Vore en enkel match att baka in den i ett
lite lyxigare Windowsgränssnitt för att göra en mer användbar applikation,
som även kan rita lite jämförande grafer etc.

Blir dock inget gjort förrän i nästa vecka.

Lycka till i SSB-delen! Ska själv försöka ta mig tid och köra en smula.
Tyvärr bidde det inget i CW-delen eftersom min far behagade fylla 80 år
i helgen.

73, Håkan SM5JBM