[TOEC] QTH i månadstest

ELMQVIST LARS lars@elmqvist.net
Mon, 18 Feb 2002 16:50:56 +0100

Hej
Jag har en fundering.
Om man kör från olika QTH/församlingar, kan man då lägga samman det till årsresultatet i månadstesten på 40/80?

Om jag kör med SM4WGB från mitt hem-QTH i församling T102, kan jag då några månader under året köra från mitt
fritids-QTH i distrikt 5 som SM5WGB och en församling i E-län och räkna samman det?

Om jag av misstag kör med SM4WGB från min församling i E-län, får jag då räkna samman det ändå?
Eller räknas det som ett fel? Jag menar att egentligen borde jag köra som SM5WGB eller som SM4WGB/5.

Kan man summera SM4WGB och SM4WGB/5?

Många frågor som verkar dumma men jag finner inget om detta i reglerna.
Jag vill ju göra rätt.

Kunde inte köra månadstest i helgen fast jag fått upp antenner som jag förväntar mig mycket av.
Jag fick hjälpa sonen att flytta i stället. Det var viktigare.
73 de Lars SM4WGB för SM4W

Tack Janne för QTH-ändringen.
Lars.