SV: [TOEC] Vilket headset

Jocke sm6pvb@svessa.se
Sat, 12 Jan 2002 11:30:25 +0100

Hej,
frågan jag ställde var måhända felformulerad och jag inser självfallet att
alla inte har samma uppfattning om vad som är bäst. Därför var just avsikten
med att
ställa frågan på reflektorn att kunna få flera uppfattningar från flera håll
och
kanske se om det fanns något som flertalet använde. Vad som är bekvämt att
använda är självfallet något subjektivt.
Jag vill tacka för alla svar och det är intressant att läsa.
Trenden verkar ganska tydlig, med två olika spår. Dessa är att investera i
ett Heil
headset, eller att använda ett enklare typ datormodell.

73 de Joakim SM6PVB

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: toec-admin@contesting.com [mailto:toec-admin@contesting.com]För
ELMQVIST LARS
Skickat: den 10 januari 2002 22:21
Till: TOEC
Ämne: [TOEC] Vilket headset

Det finns inget bästa headset.
När jag var 15 så brännde en kamrat av en knallpulverpistol nära mitt
högeröra.
Hörseltester visar att jag har en nedsättning på höger öra i
mellanregistret.
Jag tror att få människor har perfekt hörsel.
Därför måste det vara bäst att pröva sig fram till vad som är bäst för just
mig.
Om igen, det finns inget bästa headset som gäller alla.
Frågan är helt enkelt fel ställd.
Därför går också diskussionen så kors och tvärs.
73 de Lars / SM4WGB