[TOEC] Planer CQWW CW

Goran SM4DHF sm4dhf@telia.com
Sat, 16 Nov 2002 08:31:16 +0100

Micke -WMV undrade om planer för CQWW CW...
köra ska jag, har tagit semester på fredag och även måndag-tisdag,
men kan inte bestämma mig för vad jag ska köra för klass.
Satte upp en Inv. L-antenn för 160 på SK4BX och körde singel band... nu
har jag gjort det... och det kommer nog aldrig att upprepas om det inte är
en test som bara går på 160.

Nej, jag skulle vilja köra SOAB HP men med tanke på hur trött man är i veckorna
så vet jag inte hur jag ska orka.. blir nog singel band 10, 15 eller 20.
Skulle vilja veta vilka CW-interface ni kör med. Använder ett med en trissa, och det
interfacet är HF-känsligt, olika känsligt vid olika stationsplatser, ibland redan vid 10W,
ibland klarar det en kW !
Ska försöka få ihop ett nytt i helgen med optokopplare och se om det blir bättre.

Göran SM4DHF  /  SM4F

www.sm4dhf,com/search.shtml
1200 loggböcker online