[TOEC] 7S5Q SAC SSB

Rune Wande cop@ebox.tninet.se
Thu, 3 Oct 2002 19:17:57 +0200

Det blev n=E5gra QSOn framkraxade =E4ven fr=E5n detta QTH.
Halsen skar sig ibland mitt i QSOn s=E5 det var att ta till
alla hj=E4lpmedel inom r=E4ckh=E5ll, dvs. tryck bort vox knappen,
vik undan mikrofonarmen fr=E5n head-settet, skvalpa i dig
kaffet som kallnat och f=F6rs=F6k kraxa vidare ...
Pauserna blev l=E4ngre och fler =E4n i CW delen och d=E4rmed
ocks=E5 bara h=E4lften av antalet QSOn. Kul k=F6ra s=E5 m=E5nga
/m stationer, speciellt i USA. =C4ven en hel del QRPare fr=E5n
andra h=E5ll gav sig till k=E4nna. Tjyvlyssnaren EVR vid "the
multiplier station" ertappade mig med "att skvallra med
en gemensam bekant Yankare" men s=E5nt f=E5r man ta!
N=E5gon Rumba eller Tango eller Jenkka dansades dock
inte h=E4r ute i skogen. Kanske skall man planera in ett
tr=E4ningsl=E4ger till n=E4sta =E5r!
73 de Rune
SM5COP
7S5Q

BAND     Valid QSOs Points Countries=20

80SSB         31        62     15=20

40SSB         44        88     15=20

20SSB         160       335    32=20

15SSB         286       726    44=20

10SSB         192       529    36=20

Totals        713         1740    142=20

Points: 247080.

--- StripMime Report -- processed MIME parts ---
multipart/alternative
  text/html
---