[TOEC] RE: [TOEC] SSA-enkät på CCF-reflektor n

Håkan Linderhed hakan.linderhed@nexus.se
Thu, 17 Oct 2002 09:54:04 +0200

> 1. Ska 160 m inkluderas?
JA. Såvitt jag förstår har alla deltagarländerna likartade
regler för 160m (eller ?) så bör inte vara några problem.

> 2. Ska straffpoängen för omärkta dupes tas bort?
JA

> 3. Ska straffpoäng ges för felaktiga QSO?
NEJ

> 4. Ska DX-Cluster få användas även av Single Op.?
NEJ

> 5. Ska Cabrillo vara logstandard för SAC?
JA

> 6. Ska loggarna vara "öppna" för alla att titta på?
JA (givetvis efter deadline). Mycket lärorikt för alla (både
noviser och gamlingar) att kunna studera hur andra genomför
bandbyten etc. Finns inget att vinna på att smussla med loggarna.

> 7. Skandinaver ska få köra andra skandinaver - mult. enligt DXCC?
JA

> 8. Om JA enl. punkt 7 ska QSO med eget land ge 0 eller 1 poäng?
>    (QSO med övriga skandinaviska länder föreslås ge 1 poäng/QSO)
0 poäng. Behövs för att minska risken för "matrikel-körning" i
vissa klubbar...

> 9. Ska det vara tillåtet att ha QSO med stationer som inte
>    deltar i SAC?
NEJ !!! Vad blir nästa steg, tillåta QSO via GSM ?

> 10. Ska SAC gå bara en helg (3:e helgen i september) mixed CW/SSB?
JA. Bör vara 48 timmar isåfall.
Ett annat intressant alternativ är att låta CW-delen gå på lördagen
och SSB på söndagen (och sedan växla ordning nästa år).

> 11. Ska SSB-delen i SAC flyttas till en annan helg?
JA. Se fråga 10.

> 12. Om JA på 11 - har du ett förslag på vilken helg?
JA. Se fråga 10.

73, Håkan SM5JBM/SM5G