[TOEC] Re: Re: SAC regler mm

Jan Erik Holm sm2ekm@telia.com
Sat, 19 Oct 2002 06:46:08 +0200

Ett tack till CER som tog iniativet till detta!

>Svar från SM2EKM / 7S2W
>- - - - - - - - - -
>1. Ska 160 m inkluderas?
>JA
>
>2. Ska straffpoängen för omärkta dupes tas bort?
>JA, ser ingen vits därför att vid dator "rättning"

     av loggarna tas ju dubletter bort i alla fall. Är det uppenbart att

     någon försökt att fuska får man ta hand om det på annat sätt.

> [...]
>
>5. Ska Cabrillo vara logstandard för SAC?
>JA
>
>6. Ska loggarna vara "öppna" för alla att titta på?
>JA efter stoppdatumet
>
>7. Skandinaver ska få köra andra skandinaver - mult. enligt DXCC?
>NEJ gud bevare mig.
>
>8. Om JA enl. punkt 7 ska QSO med eget land ge 0 eller 1 poäng?
>

>9. Ska det vara tillåtet att ha QSO med stationer som inte
>   deltar i SAC?
>NEJ. För närvarande är det OK vid ny multiplier och det är ju OK
>

>10. Ska SAC gå bara en helg (3:e helgen i september) mixed CW/SSB?

     NEJ

    SAC skall gå två helger precis som nu. Är det möjligt kan man

  flytta SSB delen men jag tror att det blir mycket svårt, bästa är

  att inte röra någonting. OBS! Förstör inte SAC med att hitta på att ändra

    den till mixed mode.

>11. Ska SSB-delen i SAC flyttas till en annan helg?
>NEJ, har försökt hitta ett lämpligt datum men inte lyckats ännu.
>
>Efter som NRAU testen utökats till Baltikum varför inte göra samma sak
>med SAC och kalla den Baltic Activity Contest. Det ökar aktiviteten och
>säkert höjer den intresset i övriga världen oxo!

     Dettta var en av de sämre idérna tycker jag, förstör inte SAC med
nått sådant här spektakel.

73 Janne SM2EKM