[TOEC] Lördag kväll....

Krister Eriksson sm6kri@telia.com
Sun, 27 Oct 2002 21:04:13 +0100

En stilla och lugn helg, lördag kväll och jag tänkte man skulle ta och tugga lite CW på 160m, länge sedan jag gjorde detta..

Pluggar in longwiren och justerar om RA-200:s matchbox.  Icom:en  står med effektkranen på lägsta möjliga uteffekt, dvs ca 2,5 watt ungefär.  Rattar in 160 m CW-delen,  och vad hör jag, contest!!?  SSB!! vad gör de här på CW-delen?  Hör även SM och en SK som frenetiskt ropar CQ på foni.....  Hela den exklusiva CW delen ockuperat, av foni contesters från halva EU och även SM/SK....  Nämner inga signaler här.

Nu efteråt har jag förstått vad det är för contest, OK men jag själv skulle ändå hålla mig på fonidelen om jag vore deltagare......

Så var den kvällen....   / SM6KRI