[TOEC] Inför SAC

Dan Hultgren sm5imo@swipnet.se
Wed, 18 Sep 2002 08:57:06 +0200

Till helgen är det dags igen. Jag har gått igenom konfigureringen av TR för SK3W. Då passade jag på att uppdatera remaining multiplier listan till data som är mer relevant för SAC ( ta bort dom nordiska länderna etc). Jag baserade den på vad vi körde från SK3W i SAC 2001. Man lägger in den på slutet i filen cty.dat med hjälp av en texteditor. Man skriver först REMAINING MULTS och sedan den aktuella listan. Detta finns beskrivet i manualen under kapitel 6.3 Country list changes.

Följande lista kommer vi att använda från SK3W:

REMAINING MULTS
4J 4L 4X 5R 9A 9H A4 AP BV BY CE CE9 CM CT CU CT3 CX DL EA EA6 EA8
EI ES EU EX F FM FR G GI GM GU GW HA HB HB0 HK HL HP HS I IS JA K KH6 KL7 KP4 LU
LX  LY LZ OE OK OM ON PA PY S5 SP SV SV9 T9 TI UA UA2 UA9 UK UN UR VE VK VU XE
YL YO YU YV Z3 ZC4 ZL ZS

73 de Danne/IMO, 20m operatör från SK3W i cw-delen.