[TOEC] SAC CW SM6KRI

Krister Eriksson sm6kri@telia.com
Sun, 22 Sep 2002 22:51:39 +0200

Hej,  SM6KRI:s lilla blygsamma bidrag:

Lördagen började med uppstigning ca 05:00 för avfärd till Hjo (från Göteborg) där en del saker fixades och donades.  En pizzeria besöktes innan hemfärden och konstaterade efteråt att hammare och huggmejsel behövs tydligen om man skall äta pizza där.....Hårdaste och värsta pizzan jag varit med om, gammal seg deg?....

Nåväl väl hemma på kvällskvisten och jag kände att efter en lång dag behövdes lite käk och vila nnan jag körde igång vid 20-tiden UTC. Satt bara till kl 01 UTC då jag var allt för trött för att orka hela natten, så 4-timmars sömn och körde resterande kl 08-12 UTC  på söndagen.

**  Lite problem att brottas med: **
Omstart av datorn då LA0FX:s program hängde sig några gånger mitt under pågående QSO, inte bra! Men kul att motstationerna tålmodigt väntade medan jag : BK QRX COMPUTER RESTART QRX 2....  och visst  var de kvar när allt fungerade igen, tack för det!  Första och sista gången jag använde LA0FX:s  program, den saken är klar!

Störningar, tja så här års sätter ju många av grannarna  på sin elvärme och jag har ett j-a kakafoni av knäppande och störande termostater, (mina är ännu avstängda) som tydligen behöver bränna bort allt damm och så vidare. Ofta S9++ ! och det blev att vänta med att ropa CQ tills det blev något sånär hyfsat tyst, och den tystnaden/glädjen varade tyvärr inte så länge. Vidare under söndagspasset på förmiddagen något envetet surrande var 20.e minut som varade ca 5 minuter / gång, hördes precis överallt, S9.... lät som någon elsåg av något slag.

 Endast två qso togs på S&P och resten på eget CQ med ibland  bra pileups mellan störningarna.

          ***** SCANDINAWIAN ACTIVITY CONTEST 2002 *****

              C  A  L  L       :  SM6KRI
              OPERATOR         :  KRISTER ERIKSSON
              HOME ADRESS      :  BONEREDSGATAN 61 SE 425 32 HISINGS KARRA
              PORTABLE ADRESS  :
              CATEGORY         :  SOAB LP

              RIG DESCRIPTION
              ================
              TX/RX    : icom 746  75 w
              A N T    : vertical, longwire
              SOFTWARE : SAC ver 4.04á by LA0FX

         This is to certify that in the contest I have operated
         my station in accordance to the license resolution, contest
         rules and ham-spirit principle`s.

      Date  22-9-2002                     Signature................

                            PAGE  : 2 of 9

              *****  MULTIPLIER CHECK LIST *****

 BAND  80 m :
 YL     SP     DL     UA     EU     OK     G      ON
 TOTAL(80 m):  8
 BAND  40 m :
 LY     UA     9A     UR     UA9    EU     DL     SP     LZ     HB
 G      OM     S5     I      OK     Z3     YO
 TOTAL(40 m):  17
 BAND  20 m :
 YO     UA     K      YU     I      UR     VE     HA     EU     DL
 OK     G      S5     SP     F      PA     UA9    ES     YL     LZ
 9H     9A
 TOTAL(20 m):  22
 BAND  15 m :
 Z3     LZ     PY     K      UA     UN     UA9    UR     YU     YO
 HB     S5     F      9H     T9     HA
 TOTAL(15 m):  16
 BAND  10 m :
 I      UA9    4X     UA     UR