[TOEC] 9A CW Contest

Mikael Larsmark sm3wmv at bredband.net
Mon Dec 15 10:56:48 EST 2003

Tjenis!

Jag tänkte anmäla min aktivitet i helgens 9A Croatian CW Contest.
Jag körde 4,5 timmar i testen förra året och lyckades skrapa ihop
317 qson. När jag sedan tittade på resultatlistorna var top 5 lite
över 600 qson så det borde ge mig en hyffsad chans att placera
mig bra i tävligen. I år kör jag även SO2R men det finns en dum 10-
minutersregel för Single op också, så endast mults får köras på ett
annat band än det bandet man kör runner på.

Tydligen har det stormat rejält nere vid mitt radioqth men inga
rapporter om nedfallna antenner har kommit ifrån min far, så
förhoppningsvis fungerar allt som det ska.

Jag kommer köra SOAB HP (SO2R) med SM3W och är aktiv
överallt utom på 160m där antenn saknas för tillfället. Jag har fått
gnistan tillbaka efter contesting efter jag var och körde CQWW CW
i Sikeå. Det var ett tag sedan jag verkligen såg fram emot en tävling
:-)

//Micke (SM3WMV // SM3W)