[TOEC] IARU 2003 - SK9HQ

Jan-Eric Rehn - SM3CER - 7S3A jan-eric.rehn at telia.com
Tue Jun 24 21:39:02 EDT 2003

Hej!

Läget är nu 3 operatörer från 3 olika QTH plus 2-3
operatörer från ett 4:e QTH, som funderar och återkommer.

Fler behövs, om det ska gå att pussla ihop ett slagkraftigt
gäng. Speciellt behövs operatörer med bra antenner för
160 och 80 m. Där är det klent än så länge.

10 m är också ett band som behöver besättas. Kanske med
någon eller några med bra antenner långt söderut i landet.
Här uppe i SM3 (och ev. SM2) tror jag inte det är någon idé
att ens fundera på 10 m. Jag försökte köra några QSO:n i helgen
som var under All Asia och lyckades inte höra en enda signal
på 10 m de otaliga gånger jag var där och vevade över bandet.

Jag tror inte det blir några problem att besätta 15, 20 och
40 m. De banden är de flesta intresserade av att köra på,
av förståeliga skäl. Den eller de som åtar sig 160 och 80 m
kan förmodligen även ta 10 m och kanske något annat band.

Men som sagt - det fattas väldigt många bitar i puzzlet än
så länge.

Kom loss OMs och YLs!

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: sm3cer at contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002