[TOEC] Dags att dra champagnekorkarna??

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Thu Aug 26 12:44:17 EDT 2004

Göran wrote:
> Jag hittade resultat från CQWW CW 2003 på
>
> http://www.contesting.info/?page=results&id=1346

Grattis Göran, himla kul!!

> Blev mäkta överraskad att jag passerade 9G5ZZ i resultatlistan. Han tappade ruskigt med poäng
> och det var kul att ta 14 MHz från EU.

Enormt att det går att vinna världen från EU, förvisso CU2 men i alla fall.

Föresten, snackade just med CU2JT (tror jag det var) som är ex SM7BGK en gammal
contester, han hade kanonsignal med bara 100W o en Inv V upp 5 mtr, han hade
tydligen hittat ett kanonbra QTH.

> Janne -EKM du får öppna champagnen också, Ni slog ju PJ2T från CT9L med 627 poäng, det är ju liksom ingenting när det handlar om
> drygt 24 miljoner poäng!

Jo det stämmer fast poängen för PJ2T ska vara 24,843,554 så skillnaden blir
hela 30627 poäng, eller cirka 13 QSO, snacka om liten marginal.
Vi slog dessutom nytt världsrekord i M/2 klassen.
Personligen trodde jag inte det skulle gå att spöa PJ2T för det är en
ytterst fin installation, men det gick som när David besegrade Goliat,
CT9L var en lilleputt station i jämförelse med PJ2T.

> SM3C hittar jag också på top 5  i QRP klassen och bästa EU!
>
> Hoppas att det stämmer nu, de verkar vara utlagda 20 augusti.
>
> 73 Göran -DHF (CU2F i CQWW 2003)
> CW2A i CQWW CW 2004

Kommer att köra CQWW CW från CN8 denna gång. Det blir Single Band 14 MHz high
power och callet blir CN2KM, om inget oförutsett händer.
Har inte annonserat det ännu men "thats the plan" i alla fall. Har ställt
målet ganska högt så få se om det går vägen, problemet blir att hålla sig
vaken i 48 timmar och jag vet faktiskt inte hur det ska gå att genomföra.
Kommer att köra från stationen CN2R.

73 Janne SM2EKM