[TOEC] Dags att dra champagnekorkarna??

Göran sm4dhf at telia.com
Sat Aug 28 03:46:43 EDT 2004

> Kommer att köra CQWW CW från CN8 denna gång. Det blir Single Band 14 MHz
high power och callet blir CN2KM, om inget oförutsett händer.
> Har inte annonserat det ännu men "thats the plan" i alla fall. Har ställt
målet ganska högt så få se om det går vägen, problemet blir att hålla sig
vaken i
> 48 timmar och jag vet faktiskt inte hur det ska gå att genomföra.
> Kommer att köra från stationen CN2R.

Kul Janne. CN tror jag är bra QTH för testen.
Intressant är ju från resultaten 2003 att man kan göra så bra resultat från
våra chartermål CU, CT, CT3, EA8 tex.
Jag är lite orolig att jag drar iväg för långt söderut i år, men det är ju
även en semesterresa.
På högre frekvenser placerade dom sig bra från SA förra året.
En hel radda LU i topp tex på 10m. Planerna är single 15m men kan ändras i
sista sekunden beroende på hur banden verkar vara
dagarna innan.

Göran -DHF