[TOEC] Testprogram

Göran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Sun Jan 11 18:57:20 EST 2004

Hej Joakim

(jag bytte namn på rubriken eftersom ämnet svängt.....)

Jag kör också TRLog som jag tycker är ett av de bästa program jag använt
men kollar lite på Windowsprogram också.
Har provat Writelog och N1MM och tycker faktiskt bättre om gratisprogrammet
från N1MM. Ladda hem det och testa lite
http://pages.cthome.net/n1mm/

För RTTY har jag kört alla tester och expeditioner jag gjort med WF1B´s program
http://www.rttyinfo.net/downlods.htm
det är ju numera fritt. Det är visserligen ett DOS-program också men har alltid
fungerat i tester och expeditioner utan problem. Enkelt att använda.
Jag gillar inte att hålla på med musen under testkörandet utan vill sköta allt med
tangentbordet och i WF1B´s program är testkörandet riktigt kul.

Idag skulle jag tro att många använder Writelog i RTTY-tester med ljudkortsinterface

Göran -DHF