[TOEC] CQWW SOSB 40m

Hakan Eriksson SM5AQD SM5AQD at telia.com
Mon Nov 1 16:25:25 EST 2004

  Körde med min nya contest signal SA5W - hade inga problem med HA
 prefix missförstånd ---- det blev väl ca 30 timmar.
 Blev jätte trött 07.00 snt första morgonen (det var ju fel
 att bli trött där) - det var dåligt drag under natten - det var svårt
att hitta någon ledig Hz på vårt segment..... vad händer om man ligger
under 7040... ?? det skulle nog vara som en dröm att köra där.

 Det blev i alla fall

 1062 QSO´n, 33 zoner och 113 länder  = 247 032 points
 står så i rutan.

 Man fick ju lite stå päls då det kom både diverse BY,AH2,9V
 ZL, VK  på mina CQ´n. Det som var svårt under testen att få
 en ren frekv - bara vid ett tillfälle då hade jag lagom rensat
undan så att svaga JA kunde läsas då kom HA8IR och ropade rakt över
 utan pardon. Det lät som han hade de där slutsteget med stort S för
han behöll frekv i timtal.

 Hade bara en antenn på 40m - 3 el jag bestämde mig 30min före test
att köra just 40m. Hoppas jag kan förbereda mig lite bättre nästa gång
så att man har några antenner till för att komplettera riktningarna.

Det var ju några år sedan man grävde riktigt i QRMén -- lite ring
rostig är man nog. Kul var det i alla fall !!

 Kör så det ryker...

 Hawk / SM5AQD - SA5W - SF30A