[TOEC] CQ WW DX

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Mon Nov 29 03:41:15 EST 2004

Detta var helgens skörd...

Kategori: Single-Operator All bands QRP

Rig: IC-703

Antenner: Hemmagjord GP för 20 meter och en Windom
          för 40-metersbandet på övriga band.

QRV: cirka 36 timma

Band       QSOs       Pts        Cty        ZN
1,8         -          -          -          -
3,5         55         54         22         3
7          136        146         39         6
14         259        358         62        16
21          58         82         20         7
28          -          -          -          -
Total      508        640        143        32

Score: 112.000

Jag hade som mål att köra minst 500 QSOn. Det uppfylldes som synes så
jag är fullkomligt nöjd med min insats.

För övrigt så kan man väl inte göra så mycket åt konditionerna. De är ju
lika för alla så klaga är det ju ingen mening med. I och för sig är de
antenner jag har nu ett våldsamt lyft jämfört med vad jag hade tidigare
och vad jag fick ha under den förra hyresvärden, men det här var väl vad
jag kan åstadkomma med nuvarande antennuppsättning. Aldrig blir man
nöjd! Mest frustrerande var 80 meter. På det bandet kunde jag bara köra
sådär en 10-20 % av de stationer jag hörde...

Som sagt; vet ni någon som har en bättre begagnad Butternut HF6V
liggande så...

73 de
Håkan / SM6EQO