[TOEC] CQWW-CW de SM5D

SM5DJZ Jan/John smfivedjz at tele2.se
Mon Nov 29 13:05:12 EST 2004

CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: SM5D
Operator: SM5DJZ
Class: SOAB(A) HP
QTH: Vassunda
Operating Time (hrs): 25 !

   160:  112     8       42
    80:  133    10       56
    40:  156    25       78
    20:  266    27       87
    15:  115    25       65
    10:   48    18       43
------------------------------
Total:  830   113      371  Total Score = 700,348

Club: Top of Europe Contesters

Kommentar:
Pga att inte ha ansökt om ledighet före/efter testen blev det enbart 25
timmar detta år. Måste ligga på bättre nästa gång.
Hade stora problem att bestämma mig för pile-up eller multiplier-jakt. Men
det är svårt att få igång en god Pile härifrån SM. Inte speciellt
attraktivt och dessutom ganska god aktivitet med många SM/SA/7S/8S igång.
Eftersom vi just fått bredband sprutade klustret spottar hela tiden, och
det blev ibland svårt att hänga med alla spottar man ville ha. Man märkte
tydligt när ett DX-spottats. Flugorna på sockerbiten formligen svärmade
inom bara 30 sekunder. Oftast fick man hålla igen ett tag tills de flesta
lugnat ner sig. Både kluster (SK0BU-5) samt nya logprogrammet CTwin version
10 funkade 101% !

Efter mer än 30 år i contest-sammanhang, måste jag nog framhålla just denna
test som Number-ONE of all Contests!
73 de Janne SM5D / SM5DJZ (också SA5D, men med den kör vi enbart SSB-tester...)

smfivedjz at tele2.se          sm5djz at ssa.se
Jan Hallenberg
Vassunda Andersberg
SE-741 91 Knivsta