[TOEC] [Fwd: [CQ-Contest] TS-940S Production Mistakes]

sm3jla at telia.com sm3jla at telia.com
Wed Sep 15 06:55:19 EDT 2004

Detta är vad Gunnar SM3DVN har kommit fram till.

"
Hej igen Micke!

Har "fixat" min 940 och resultatet blev detta.

Alldeles riktigt, ena trissan i HF resp 2nd rx mix var felvänd!

Rep av HF-steget gav ingen skillnad. Samma gain och känslighet.

2nd  rx mix gav c:a +1dB i gain och c:a 2dB bättre känslighet.
Vid tid och tillfälle ska jag kolla storsignalegenskaperna.
Man kan ju hoppas att det blev en förbättring med tanke på
att blandaren verkar må bättre nu!

Förbättringen är alltså ingen kioskvältare! Man ska nog ha
mycket goda öron för att märka skillnaden. Största nyttan
torde man få på de högsta banden nu när solfläckarna är på
väg ut.

73 / Gunnar
"