[TOEC] SM3W SAC

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Sun Sep 26 08:06:16 EDT 2004

Tjenis!

Jag aktiverade mig lite i helgen iaf, trots dålig motivation. Jag hade
planer att försöka få igång alla band men motivationen tröt och jag bestämde
mig för att köra single band 20m. När jag skulle fixa ordning powersplitten
var reläerna kortslutna, jag öppnade lådan och märkte att det var en del
saker hade kolat där inne. Boxen hade även svetsat lite i benet på mitt bord
som är gjort i järn, så åskan har visst herjat mer än vad jag trodde. Nu
måste jag fixa mångpoliga kontakter så jag även kan koppla loss 60-ledaren
från shacket som går upp på berget.

Det blev 9 timmar aktivt och en del öppningar jag hade hoppats på skedde
aldrig. Jag önskar jag körde AB för NA hördes på 80m när jag lyssnade på min
trebandare!! Jag körde inte allt för länge igår och sov till klockan sex.
Jag hoppades på en öppning mot västkusten men det hände aldrig. Riktigt bra

Bästa DX som ropade upp mig var 3D2ER från Fiji.

Jag slog även mitt gamla rate rekord då jag körde 175 qson första timmen.

774 qso - 1689 pts - 65 mults = 109 785 pts
Avg rate = 86q/hour (mitt högsta hemifrån hitills)
Ungefär 80% Europa.

//Micke (SM3WMV // SM3W)