[TOEC] Russian DX Contest 19-20 mars

Rolf T Salme rolf.salme at telia.com
Mon Mar 14 04:34:13 EST 2005

Micke, SM3WMV, skrev nyligen så här på TOEC-
reflektorn:

Micke, jag håller helt med dig om Russian DX Contest,
även
om jag själv placerar WPX efter CQWW och inte kör SSB.
Russian DX Contest är redan nu en rätt stor test och
har stora
förutsättningar att bli ännu större.

Inte minst organisationen runt den här testen är
imponerande,
t ex hemsidan, http://www.rdxc.org/, och den
utomordentliga
rättningen av loggarna, som dessutom är rätt snabb.
Nästa
omgång av RDXC går den kommande helgen, 19-20 mars.
För vidare info, se nämnda hemsida eller SM3CER:s
contestsida.

Vad säger du Ingemar, -AJV? För ett sätt att öka
intresset
för Russian DX Contest vore kanske att ta med RDXC i
listan över de svenska rekord som du vårdar.

Naturligtvis är det alldeles för mycket jobb att ha med
"alla"
tester i rekordlistan, men just RDXC skulle jag ändå
vilja
föreslå som kandidat inför ert kommande
styrelsesammanträde!

73,
Rolf
SM5MX

* My typos & mispellings are intentional copyright
traps *