[TOEC] LZ DX Contest

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Sun Nov 20 13:16:42 EST 2005

Contest:  LZ DX Contest
Call:     SM6EQO
Category: Single Operator/Multi Bands/Mixed/QRP
QRV:      23 hrs.
Rig:      IC-703
Ant:      HF6V

 Band  Mode  QSOs   Pts  SEC
----------------------------
  3,5   CW    117   309   21
    7   CW    118   448   20
   14   CW    150   626   29
   21   CW     70   325   21
Total         455  1708   91

Score: 155.428

En riktig genomkörare inför nästa helg! Gymnastiska övningar gavs också. Fick ta mig upp på taket och trimma antennen på 80-meter mitt i natten. HF6V:an är lite känslig på det bandet nämligen. Till och med temperaturen tycks påverka.

21 Mc var öppet vid 8-tiden på morgonen och var sedan körbart under några timmar, fast det fanns stationer på bandet ända fram till testen slutade. 28 Mc öppnade aldrig för mig. Enligt clustret var det dock igång längre söderut i Europa.

Annars kändes det lite "segt" under stundom. Berodde antagligen på att det var få västeuropéer som var igång. Östeuropéer och amerikaner gillar denna test vad det verkar.