[TOEC] Teemu hit the Point !

Kari Hirvonen kari.hirvonen at alpha.fi
Tue Nov 22 07:40:03 EST 2005

   SM0WKA:
> The argument is not SSB vs. RTTY or CW vs. SSB. The argument is CQ WORLD
> WIDE RTTY. In SM and abroad I know several people that don’t work SAC (they
> used to work SAC) because they want to participate in CQ RTTY, what is the
> point for us stubborn Scandinavians to try to compete with the CQ RTTY
> competitors, that’s total madness. Folks leave SAC every year to go work
> RTTY more seriously.

Personlig åsikt - OH2BP - till ovanstående:

Jag kör ganska aktivt RTTY kontester och har i flera sammanhang föreslagit
innom OH  och CCF, att det vore kul någon gång också delta SAC SSB in
någon form.

Dagens läge är det att drygt 1200 loggar som skickas in i världens
viktigaste
RTTY test CQWW RTTY.

Motsvarande antalet inskickade loggar i separat SAC minskas år efter år.

Nu det är dags att iaktaga nuvarande läget, värsta situation och slaget
om QRG sker närmast på det smala 40M.

Vi kunde blåsa nya vindar i ett SAC kontest föenat till samma CW weekend
som redan står i alla kontestkataloger.

Troligen mesta Nordiska RTTY operatörer medföljer denna åsikt.

Vänligen kolla synpunkt i saken t.ex med Ewe SM7BHM ordförande av SARTG
så har vi kanske vidare bas på föreslaget.

-----

Siis SAC yhdistetty kontesti yhdelle (CW) viikonlopulle

-----

SAC one and only - combined just for one Weekend

73
Kari OH2BP
10.000 annual RTTY Contest Qso.

--
                 Kari Hirvonen, Alpha Point Ltd (Alfa Point Oy)

            /\   Maatullinaukio 10 B, 00750 Helsinki, Finland
           /  \  kari.hirvonen at alpha.fi   (private: oh2bp at alpha.fi)

    ___   /  /   Business http://www.alpha.fi

/  / \     \           Mobile: +358-50-68800

\  \_/  /\  \   /\     Office: +358-9-34 64 34 1
  \ ___ /  \__\ /__\    Fax:    +358-9-34 64 34 2
                        Skype   callto://karssu
                        Amateur Radio http://www.qsl.net/oh2bp