[TOEC] CQWW CW SM0P (SM0PSO) SOHP 40 Meter

SM0PSO ove at sm0pso.com
Mon Nov 28 17:45:20 EST 2005

Jorå det är ett OK QTH uppe där på bergsknallen och dessutom rätt
störningsfritt.

Till Parka drar jag upp på annandagen och planerar att stanna där i hela 12
dagar. Du borde defenitivt komma upp dit om du är intresserad av att lyssna
på Nordamerikaner på mellanvåg - du är helt klart välkommen.

På tal om störningsfritt... när jag kom upp till Parkalompolo första gången
och pluggade in riggen till de 9 bävrar vi har där trodde jag först att
radion blivit skadad på uppresan, det var absolut tyst på 160 meter som
riggen stod inställd på. Men när jag började veva runt insåg jag att det var
så här det skulle låta i en störningsfri miljö...

/Ove - PSO

Det är ett