[TOEC] IARU HQ

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Wed Aug 2 08:57:16 EDT 2006

Det är tyvärr bara att konstatera faktum att contesting
i Sverige inte har särskillt utbrett intresse, eller har
jag fel?
Hur många skriver tex på denna reflektor? Jag skulle
tro att vi säkert är 100 eller så som läser denna reflektor
men ingen tänker nått, allt är tydligen glasklart. Frågar
man nått eller skriver om något är det lika stendött i
alla fall, knappt nå komentarer alls, därför har jag
"i princip" slutat att skriva här.

Titta i resultatlistorna och jämför tex med Finland, vi
är minst dubbelt så många radioamatörer i Sverige men
ändock syns vi knappt i resultatlistorna, däremot hittar
man ganska många Finska call.

En gång i tiden, tror att det var på 70-talet någon gång,
trodde jag faktiskt att det skulle komma en tid då contesting
i Sverige skulle blomstra men nix pix inte då. Nå man tror
ju så mycket när man är ung och dum.
Nu har jag däremot slutat att tro, det kommer aldrig att
hända, vi har allt för lång väg att vandra.

Eftersom jag var inblandad i det CER skriver om nedan
skall jag försöka att klargöra, dock vill jag minnas att jag
har skrivit om detta tidigare men det tydligen svårt att fatta.

Jag deltog som "listsammanställare", dvs sammanställde
en lista här på reflektorn på de sponsorer som så att säga
anmälde sig på ena eller andra sättet.
Det var "det enda" jag tog på mig att utföra.
Andra personer jobbade med att ta fram priser/plaketter etc etc,
man kom en bra bit på vägen dock havererade till slut projektet

Jag har vid upprepade tillfällen talat om för "en person" att
det bästa är (när det gick som det gick) att betala tillbaka
pengarna till de sponsorerna som ställde upp.
Det har tydligen inte inträffat men jag hoppas fortfarande att
pengarna kan återbetalas och att vi slutligen kan avsluta denna
affär.

Härmed tar jag i alla vittnens närvara som finns på denna lista
handen från detta, jag tycker att jag fullgjort vad jag satt mig
ut att göra. Eller har jag fel?

73 Janne SM2EKM