[TOEC] SAC EKM godmorgon

SM3PZG sm3pzg at lsg.se
Fri Aug 4 10:01:44 EDT 2006

Nu tror jag EKM pratar i nattmössan igen, uppenbarligen i behov av en lång
skön semester...

Kör man 1000q med 100W så kör man MINST 1500q med 1000W++

Ställer man upp i en tävling förutsätts att samtliga deltagare har ungefär
samma utrustning och möjlighet till en bra placering. EKM kanske aldrig ha
varit på en rallytävlingen eller deltagit i ett rallysamband men alla som
titta på en rallytävling vet ju att det finns många olika klasser som
baseras på fordonens prestanda och dom flesta har en hyffsad chans att vinna
sin klass eller få en bra placering vid en 100%ig insats. Hade det bara
funnits EN klass i rally så hade det varit en mycket marginell sport för en
mycket liten elit.

Det finns många paralleler att dra mellan en rallytävling och SAC.

Finska laget   40st Audi Quattro 5st Volvo 142
Svenska laget  5st Audi Quattro 60st Volvo 142
Danska laget   3st Audi Quattro 20st Volvo 142
Norska laget   2st Audi Quattro 10st Volvo 142

Alla deltagare får poäng, ju snabbare i mål dessto högre poäng.

Herrejösses vilken löjlig och orättvis tävling. Dessutom är Audi Quattro
förarna IMOT att Volvo 142 förararna ska få tävla mot varan! Dax att kvickna
till EKM!

Undra vad OZ och LA har för synpunker på landskampen....

73/Sam SM3PZG