[TOEC] SAC närmar sig... vad skall stå i QTC?

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Sun Jul 30 08:42:58 EDT 2006

Hej alla contestvänner!

SAC-testen närmar sig så smått. Jag gissar att de flesta
på denna lista deltar i SAC i en eller annan form.

I förra årets SAC deltog Sverige med 66 stationer på CW och
58 på SSB. Jag tycker det är allt för få med tanke på att vi
är runt 10.000 radioamatörer i Sverige.

Men hur inspirerar vi andra att vara med i SAC?
Varför skall man köra SAC om man aldrig kört test förut?
Vad skall man tänka på som nybörjare?

Nu har alla på TOEC-listan att chansen att bidra till
ökat intresse för SAC. Skriv några rader, smått eller stort!
Gärna artikelunderlag, men  idéer  och synpunkter är minst
lika värdefullt. Deadline för septembernumret av QTC är
om 14 dagar.

73 de Ingemar, SM5AJV

PS.
En delrapportering av SAC 2005 kommer i augstinumret som
kommer några dagar in i augusti enligt QTC-redaktören.
Fullständiga resultat kommer på CER:s contestsidor så
småningom.
DS.