[TOEC] Tabellstympning i Contestspalten?

Allan H Pettersson sm5css at telia.com
Tue May 23 06:43:11 EDT 2006

Om contestresultaten inte läggs ut i QTC längre så försvinner ju den
sporren, både för dem med höga och dem med låga resultat, och då minskar ju
dessutom intresset och trycket på att sända in logg. Contestverksamheten
kommer nog då att sakta tyna bort, och det blir ännu färre entusiaster
kvar. Att leta fram resultaten på internet blir aldrig detsamma som att se
sitt och andras call och resultat i QTC, dessutom har redan internet tagit
alltför mycket av vår, eller åtminstone min, uppmärksamhet och omfördelat
intresset mot andra områden!

Regler för tester där SSA är inblandad bör finnas med  QTC medan andra
testers regler kan jag tänka mig att söka och läsa på internet.
En lista över alla tester som körs framöver bör dock alltid finnas med i
QTC

Även om jag inte kör contest så ofta numera så vill jag ha resultatlistorna
kvar i QTC, för contestspalten är det första jag letar efter när tidningen
dimper ned i lådan!

73 de Allan SM5CSS - 7S5S