[TOEC] Spiderbeam: utmärkt service!

SM5DJZ Jan/John smfivedjz at tele2.se
Wed Nov 22 14:25:08 EST 2006

Hej Rolf och alla andra på reflektorn.
Ang. Spidern ville jag bara själv bara lägga till följande att jag oxo
införskaffat
en dylik sindel-metspö på hela 12,60m i sin utfällda längd.
I botten på denna skapelse hade jag tänkt sätta ett 10m- alu-rör och sedan
låta en 20m lång tråd löpa alldeles själv utmed för att vara en 80m- GP.
Jag har ännu inte lyckats resa den (masten alltså!!) men prov skall ske på
fredag
lagom till CQWW.

Ännu så länge har jag alla 13 delarna intakta, men det var ju bra att veta
att Tyskland
ställer upp om något skulle inträffa.

Lycka till Rolf, och kanske vi hörs. Jag kör nog med SM5D-signalen,
även om min nya SD4ØJZ är lite lockande. Tror dock att det blir för mycket
QRZ'ande så
den får vara till efter testen.

73 de Janne SM5D / SM5DJZ