[TOEC] SAC CW resultat SM4EPR

Ericsson Mats ma.ericson at telia.com
Sun Sep 17 12:34:04 EDT 2006

Hej!
Kul att köra i SAC-testen igen.
2 timmars sömn på natten annars aktivitet hela tiden. Som förra året körde jag från klubben, men nu var delta loopen reparerad!
Loggprogrammet var LA0FX SAC-logg från 2004. Tyväär kunde jag inte köra CW från datorn då den plockad upp HF.

SM4EPR
SOABLP
IC-7400 100w
4/5 el triband yagi 10/15/20
delta loop 40/80

Band   QSO   Multi    QSO-p
80        189      32        401
40        339      41        717
20        451      58       1105
15         50       26        131
10           0
Tot      1029    157        2354    =    369578

Tyvärr var landlistan till loggprogrammet inte uppdaterad, och jag vet inte hur man gör. Jag tänkte att det ska väl inte spela någon roll. Men jodå, 4O3B var igång och kördes på tre band. Någon som kan tipsa om hur jag uppdaterar landlistan så jag får ytterligare tre multiplier? Det kan behövas inna avdragen för alla dublett QSO:n och andra konstigheter kom in. Jag hade i stort sett kört alla dublettropande stationer innan jag upptäckte den röda färgen på skärmen, hi.
Kul med goda conds på flera band.

73 från Mats SM4EPR