[TOEC] SAC CW 7S5Q

anu153j at tninet.se anu153j at tninet.se
Mon Sep 18 06:04:26 EDT 2006

Alla barn och barnbarn på besök så det blev ingen uppladdning denna
gång och såg ett tag ut att inte blir något kört. Kom dock igång och
körde totalt 11 timmar. God nattsömn och andra pauser gjorde att jag bl
a missade USA på 7 MHz. Det dök dock upp någon ZL, VK, VP8 och K3ZO
där. Vissa envisades med att ropa upp flera gånger på samma band så
bland antalet QSOn finns en del dupes men poängen förstås noll för dom.
Tyckte att det var bra flyt de timmar jag körde. Dock inget på 28 MHz.
Har inte ännu kopplat upp MicroHAM Keyern (sorry Danne!) och inte
tränat in mig på nytt program så det blev att damma av gammeldatorn
från 1993 där TR-ligger och köra 20-års gamlingen TS-940S till ett LK-
550ZC som tuffade lugnt och fint. Några envisa OH hade en benägenhet
att ofta lägga sig nära och eftersom jag i regel kör med SSB-filter (så
att man hör pulsen på bandet) så hörde jag att de ropade mycket CQ men
lät inte som att de fick så mycket QSO ... Förresten, räknas OH0 till
Finland i landskampen? OH0 är ju ett separat DXCC ...

                                SAC SUMMARY SHEET

    Contest Dates : 16-Sep-06, 17-Sep-06

    Callsign Used : 7S5Q
         Operator : SM5COP

         Category : soab

 Default Exchange : 599 #

             Name : Rune Wande
          Address : Sundtorp Dybo 12
   City/State/Zip : SE-640 60 Akers Styckebruk
          Country : Sweden

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries

   80CW      131         131        271        29
   40CW      303         303        627        41
   20CW      335         335        835        48
   15CW       32          32         81        22

 Totals      801         801       1814       140

    Final Score = 253960 points.