[TOEC] The SK3IK ståååry!

SM3DMP * W7ACN w7acn at arrl.net
Mon Sep 25 02:11:45 EDT 2006

Tävlingsbröder!

Jaha, då så var årets kraftmätning överstökad.
Tänk att jag har en bestämd känsla av att just i år så bet den mäktige
nallen i gräset!

Trots att jag (vi på SSB) körde i lilleputt-klassen utrustnings- och antennmässigt
så känns det stort att ha bidragit med ett litet hagel i den svärm som
nedlade OH-besten!
Hoppas jag inte har fel, för då får man väl äta upp det i eviga tider bland sina finska vänner!
Törs inte phan åka på ett CCF-möte i så fall !

Man blir imponerad! "Man ur huse" gällde i hela landet! Dock ej i Norrbotten!
Men vad gör det när vi har Micke/WMV, denna nukleära radio-stridsspets!

SK3IK bidrog med bortåt 500.000 poäng totalt.
SOAB i CW-delen, 1150 QSO med DMP
MS i SSB-delen, 750 QSO med CER/DMP

Ett gigantiskt radiomörker parkerade över Ådalen denna sistlidna helg!
Någon norr om oss beskrev 20 meter som "magiskt"!  Jamen hejsan!  Tack för kaffet!
"Magert" passar bättre!

Dock verkar 1 man på 2 radio vara betydligt bättre än 2 man på 1 radio!

Oavsett kollisionen med RTTY-tävlingen så verkar det som att det var betydligt fler igång
runt om klotet på CW än nu senast på SSB.
Det tycker undertecknad är oerhört glädjande och i linje med övertygelsen att telegrafi faktiskt
är roligare än foni.

Tack alla som bidrog, litet som stort!  Björnen är skjuten och flådd! Traumat är över!  (?)

Eder
SM3DMP