[TOEC] SAC SOAB HP för SM5B (SM5EMR)

Jonny R joros at telia.com
Wed Sep 27 12:22:25 EDT 2006

Första SAC körde jag 1974, inspirerad av dåtida kollegan -CSS. Sedan har det blivit 8 till, men som bäst kom jag 2:a efter honom. Senaste SAC var 1992, så suget börjar komma åter. Nu kör jag väl i veteranklassen, så inga krav...
Planerade in 7 timmars sömn och när jag läser era kommentarer om kondsen, så förlorade jag nog inte mycket.
Det blev i alla fall 513 qso´n och 110 mult, varav 42 qso-13 mult på 15 och 10. Där var det svårt!
MEN: hornen växer ut när man börjar, så det kanske blir en satsning någon kommande test. Behöver då något bättre än dipol för 80/40.
Valet av kort signal var också en nytändning!

Vi höres / Jonny SM5B (EMR)