[TOEC] Fw: Re: [Teknik] CW-pitch "gallup"

Per Eklund per.e at kommunicera.umea.se
Fri Oct 5 13:50:09 EDT 2007

----- Original Message -----
From: Per Eklund
To: Anders Janis SM4RNA
Sent: Friday, October 05, 2007 7:49 PM
Subject: Re: Re: [Teknik] CW-pitch "gallup"

Kör med Pioneer Högtalare avsett för en stereoanläggning.
Ger mycket fint "pratljud" om man ligger o snackar på exempelvis 80m.
Föredrar dock lurar i dom flesta lägen, bara man tvättar ur öronkanalen regelbundet.
Det bästa ur mottagningssympunkt är 2 olika Rx och Antenner samtidigt till varje öra.
Fantastiskt vad hjärnan kan filtrera ut bra då!
73s / L I Y