[TOEC] 8S0C IARU HF World championship SOAB LP SSB

Claes Carneheim claes.carneheim at stockholm.bonet.se
Sun Jul 13 10:37:12 EDT 2008

Det var verkligen kul med så många HQ stationer i gång och små öppningar på
både 15 och 10m. Ett stort tack till Eric (SM6JSM) och Janne (SM5DJZ) som
aktiverade SK9HQ så att signalen var igång på både SSB och CW. Jag lyckades
köra 15 HQ stationer på 5 band dock inte SK9HQ.

CallSign Used : 8S0C

Operator(s) : SM0MPV

Operator Category : SINGLE-OP

Band : ALL

Power : LOW

Mode : SSB

Gridsquare : JO99AK

Software : N1MM Logger V8.6.3

Band QSOs Pts Sec

3.5 61 127 34

7 70 172 40

14 228 746 56

21 85 255 42

28 32 58 26

Total 476 1358 198

Score : 268 884

Rig : ICOM IC-756PRO

Antennas : KT34XA, W3DZZ

Claes - SM0MPV

  _____

Jag använder en gratisversion av SPAMfighter för privata användare.
203 spam har blivit blockerade hittills.
Betalande användare har inte detta meddelande i sin e-post.
Hämta gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lsv>  idag!