[TOEC] Fw: SAC - Vad tycker DU ?

Rainer Martinsson sikarainer at swipnet.se
Fri Nov 14 03:05:16 EST 2008

> [...]
> Det jag avser är de tillfällen då man kör en station,
> som inte ger något QSO nummer, t.ex. en rar DX-expedition.
> En metod som jag vet har tillämpats är att man skriver in
> 0 (noll) som mottaget nummer i loggen för att kunna tillgodo-
> räkna sig QSO:et, främst då som en ny multiplier.
>

> Tanken är att göra en sammanställning tillsammans med svaren
> från OH. Detta för att kunna göra en jämförelse.
>
> Du som inte svarat ännu,  gör det nu!
>

> 73

> -Behåll nuvarande

> -Sprid ut tiden mellan testerna Gärna vår och hösttest!

 -Behåll nuvarande

 -Behåll nuvarande

 - Som idag - gärna högre för DX!

- Se nedan "Testmeddelande"

-ok

- Ja under föutsättning att dom finns i minst 10 loggar i minst 2 länder
- (inga problem med datakoll)!
-  Annars stryks dom så ingen kör testen med en callbok!

> -Gärna län/distrikt för de som är icke skandinaver  -  mer multisar

> -testkommité

- QRT (Utom WARC och 160/80m East) efter åsknedslag i somras
- Vi hann släcka  elden som började i huset!