[TOEC] SAC CW 2008 SE5E

sm5ajv at tdcmail.se sm5ajv at tdcmail.se
Tue Sep 23 15:53:44 EDT 2008

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : SE5E
Mode            : PHONE
Category        : Single Operator (SO)
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Operating time  : 23h45

 BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG
-----------------------------------
   80   361  11   39     747  2.07
   40   627   9   55    1384  2.21
   20   716  16   58    1676  2.34
   15    19   0   14      43  2.26
   10     2   0    2       4  2.00
-----------------------------------
TOTAL  1725  36  168    3854  2.23
===================================
       TOTAL SCORE : 647 472

SAC CW 2008 blev en positiv upplevelse trots att
10 och 15 aldrig riktigt lyfte. Det blev inte många
QSO där. Troligen missade jag en del enklare multisar,
men det var helt enkelt roligare att ligga och köra
med bra rate på de andra banden. Några multisflyttar
gick bra andra mindre bra. T.ex. när jag i slutet av
testen försökte flytta en 4A-station och helt glömt
att jag dagen innan varit tvungen att konfigurera om
antennväxeln för 40-antennen. Jag ropade förgäves,
utan antenn... Ibland är man mer än försvarbart trött!
Förutom strulet med antennväxeln funkade all hårdvara
klanderfritt. Jag körde med WinTest som loggprogram och
man börjar vänja sig med att inte ha tillgång till ESM
som i TRLOG och N1MM. Men övriga SO2R-funktioner är
klart bättre än i den gamla trotjänaren TRLOG.

Det var kul att höra så att många motstationer hade
relativt höga QSO-nummer. Vem vet vi skandinaver var
kanske aktivare än någonsin?

Nu gäller det att ladda om till SSB-testen. Med en påse
halstabletter och DVK skall det nog gå.

73
Ingo SM5AJV / SE5E

SE5E