[TOEC] Video från RRTC 2008 (Russian Radiosport Team Championship)

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Thu Feb 19 01:15:45 EST 2009

Hej!

Denna filmsnutt kanske kan vara intressant att titta på...

http://blip.tv/file/1781100

Den visar förra årets RRTC (Russian Radiosport Team Championship) som
avgjordes i Domodedovo strax söder om Moskva.

RRTC är en av de viktigaste kvalificeringstävlingarna för ryska
radioamatörer till WRTC-2010, och intresset för denna tävling är tämligen
stort. Lag från hela Ryssland samlas normalt sett i juli och kör tävlingen
och umgås i största allmänhet.

Även om videon enbart är på ryska kan man som amatör och "contestfreak"
definitivt få behållning av den ändå.

Under årets tävling (RRTC 2009) planerar jag att göra ett utförligt
reportage och berätta litet mer i detalj om regler, samt uppdatera om
WRTC-2010.

Troligen kommer WRTC-2010 avgöras i samma område som RRTC. Till skillnad
från någon tidigare WRTC tävling bör detta garantera IDENTISKA förhållanden
för alla tävlande lag, så hopp finns att WRTC kan bli en höjdpunkt nästa år.

Redan har jag hört att det finns flera SM och OH som planerar att besöka
Moskva nästa år. Det hade varit skoj att ha litet skandinavisk förbrödring
under dessa tävlingar!

73 de R3/SM6LRR, Mats