[TOEC] SAC CW / SM5R / SM5AQD

sm5aqd at telia.com sm5aqd at telia.com
Mon Sep 21 02:00:07 PDT 2009

 Well done Janne,

Jo jag var igång några timmar med SM5R startade 14 SNT efter att
faktiskt fixat programmet så att rätt mode fanns direkt utan att
behöva
fixa fixaefteråt bara de var ju enormt.

Började på 20m med stacken till ÖST med många JA o UA0/9 faktiskt
några
W´s också 75% 3 poängare... EU var så JÄ..svaga så jag tänkte, kanske
kan man prova någon annan antenn för att höra EU bättre.....Det skulle
jag inteha gjort - tyvärr brännde jag upp sixpacken på något sätt. Det
luktade oroväckade i lilla kabel huset ute på gården....manuellt så
fick jag koppla in antennerna. Fortsatte efter 10min break på 20m,
lite
senare hoppade jag över till 40m och beamade enligt -AJV´s super fina
kods kartor som jag tidigare printade ut. Gick QRT 20SNT tyckte jag
hade gjort mitt. Kollade på TV.
04SNT gick jag upp för att prova lite på 80m... kan ju köra några
multisar i alla fall. Gjorde så i en timme men gick och slaggade även
om pilen var ganska stor.
Körde mitt sista pass 8,30Snt till 9snt på 40m med beam till EU för
att
kunna köra lite multisar, det kom några nya men mestadels var det UB5
etc. (skulle nog ha legat på 20m mot EU)

Så det blev 549 QSO och 85 mult = 113 815 säger programmet.

Nu får jag väl se vad jag skall göra med SIXPACKEN....får väl beställa
en ny om jag skall kunna vara med nästa helg

Kör så det ryker ! / Hawk-san SM5R / SM5AQD