[TOEC] SAC SSB SJ2W

Mikael Larsmark mike at sm3wmv.com
Mon Sep 28 13:13:56 PDT 2009

Hejsan allihopa

Som jag skrev till 3830 så stod nog SM2LIY för ungefär 90% av alla qson
som kördes under testen, detta utan voice keyer :) SM3JLA dök upp på
Lördag och vi gav oss på att försöka fixa skorsten, lite antennjobb och
sedan fick vi igång 4-1000 steget på 160m så nu är vi QRV på riktigt där
också. SE2T dök upp på Söndag och hjälpte oss (tog ner träd) och med att
skruva lite på antenner. SA2AWO & Co dök upp på Lördagkväll och bytte av
SM2LIY lite medans han åt, annars satt Pelle i stolen mesta delen av
testen förutom några timmar på natten då raten var enormt dålig.

Multsen led givetvis av avsaknaden av antenn på 15 men Pelle lyckades
skrapa ihop lite där med 40 verten. 40 vertikalen verkar inte fungera
lika bra heller efter den fått staglinorna från 60m masten 2m ifrån
antennen :) Men så är det ju en SAC antenn som sattes upp i kolsvart
mörker förra året under SAC CW :)

20m verkade bra mot staterna. På 80m blev enda DX K3ZO och en VE så det
bandet var under all kritik!

Nu hoppas jag aluminium anländer snart så antennerna kan byggas klart
och förhoppningsvis bli QRV till CQWW, men det ser tyvärr mörkt ut.

73 de SM2WMV (SJ2W)
http://www.sj2w.se

                     Scandinavian Activity Contest, SSB

Call: SJ2W
Operator(s): SM2LIY, SM2WMV, SM3JLA, SE2T, SA2AWO
Station: SJ2W

Class: M/S HP
QTH: Da Traesk
Operating Time (hrs): 20

    80:
    40:
    20:
    15:
    10:
Total: 1427   175  Total Score = 577,325

Club: Top of Europe Contesters

Comments:

80m: 4SQ
40m: vertikal