[TOEC] SCC-RTTY datorproblem?

Allan H Pettersson sm5css at telia.com
Sun Aug 29 08:12:20 PDT 2010

Hej!
Var det någon mer än jag som hade problem med N1MM-MMTTY i SCC-RTTY eller
var det bara min gamla ME-dator som inte hängde med längre?

Vid ett par tillfällen när jag skrev in licens-året 1982 så fick jag infon
"Missing/Invalid Exchange", men om jag ändrade till 1983 då gick det att
logga kontakten, och sedan kunde jag editera tillbaka till 1982!

Det andra större problemet var att jag ibland när jag klickat in ett call
och skulle vidare till licensårsrutan så fick jag upp en ruta som sade:
"Run-time error 3265 Namnet finns inte i mängden", och när jag klickade på
OK så fick jag upp en ruta som sade: "N1MM logger har orsakat ett fel i
<okänd>, N1MM logger stängs".
Utan att ha grottat djupare i problemet så verkade detta uppträda när jag
kört stationen tidigare på något annat band, men har inte kollat om det
gällt generellt.
Någon annan som råkat ut för detta? Eller är det bara mitt gamla
operativsystem, de lovar inte funktion  lägre än XP! Har aldrig haft problem
med N1MM-MMTTY förut!

Sedan gick jag över och körde YO-DX på CW utan problem med samma N1MM.

Allan SM5CSS