[TOEC] CQWW SSB

Sture Löf s at lof.se
Mon Nov 1 12:25:02 PDT 2010

Johan, grattis!
Jag har tre gånger åkt vägen mellan Gränby och Gamla Uppsala, men kan inte
se dina antenner. Hur sjutton kan du köra 1141 stationer? Det är en jädrans
bra prestation!
Jag försökte ett tag med mina 100W och 3el på 20m, men tröttnade då jag
måste upprepa mina anrop mer än fem gånger!
Varför gick jag (pga kärleken) med på att bosätta mig i denna radioförgätna
grop? Jag borde tänkt mer på att få ett bra DX-QTH!
Att i testen hålla en frekvens var inte att tala om. Körde bara 30 QSO innan
jag gav upp.
SSB är bra grötigt. Ser fram emot CW-delen.
SA5A Sture