[TOEC] CQWW CW

Bokverket info at bokverket.com
Thu Oct 7 12:50:49 PDT 2010

Hej på er!

Jag kommer att vara aktiv från KH6LC under CQWW cw-delen. Troligen blir det
M/2, men Lloyd har successivt byggt upp en fantastisk station med en tredje
mast och har prövat M/M med tre stationer. Oavsett vilket ger vi gärna den
zonen till alla "Europatoppar" på alla band.

Det var kul att överraska SK3W med en svensk fras när de ropade upp oss,
operatören verkade ramla baklänges. Så icke i år :-)

För 80 meter har han en 4-square som gick jättebra mot Europa förra året,
jag gladde många europeer under november innan testen med "last zone for
5-band WAZ". 160 meter är nog tuffare.

Första veckan i november kör jag Sweepstakes cw-del, men den är ju tyvärr en
nordamerikansk test där man inte har någon glädje av andra kontakter. Det
har gått bra de senaste åren trots att vi ligger på sådant avstånd från
amerikanska fastlandet och långt söderut, jag har legat på 15 och 20 och
lite 40 på natten. Multipliers räknas bara en gång oavsett band (samma som
WPX), och en station får bara kontaktas en gång oavsett band, så det är inte
så viktigt att vara aktiv på andra band än det med bästa skip.

Många hälsningar, eller Aloha som vi säger,

Göran/SM0DRD