[TOEC] Nu ska Ni få se på grejer...

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Tue Apr 19 11:09:10 PDT 2011

Hej!

Nu när vi börjat lära oss den nya ryska "logiken" med nya anropssignaler ska
man tydligen verkligen börja RÖRA TILL DET 100%.....

http://forum.qrz.ru/thread31096.html  ladda ner filen 07492.zip i RN9RQ:s
inlägg

Många ryska forum är i uppror idag pga detta nya förslag.... Ingen fattar
nåt :)

Intressant är att Ufa, Perm och Orenburg helt plötsligt blivit distrikt 4 i
stället för som nu distrikt 9....

Nizhny Novgord är både distrikt 3 och 4 med suffix som inleds med T

Kaliningrad 1F, 2F, 2F, 2K....

Kaukasiska oblast har blivit callarea 7

Ural har blivit region 8 i stället för 9....

Specialcall som utdelats till exempelvis R6A amatörer i Krasnodar med nya
siffran 7 kan alltså inte gälla längre....  De måste bytas till 6A call.

Jag uppdaterar Er om vad som gäller då jag får mer kött på benen...

Life is never boring in Russia :)

73 de R3/SM6LRR, Mats