[TOEC] RRTC-2012 (Russian Radiosport Team Championship)

SM6U, Rickard sm6u at sk6aw.net
Wed Jul 18 14:34:10 PDT 2012

> "Achievement commemorative souvenirs will be awarded to those participants
> making at least 250 confirmed QSOs, including 25 QSOs with RRTC competitors,
> and submitting email logs to ochr at srr.ru. Logs must be submitted no later
> than 19:00 UTC, July 21st, 2012."
>
> En mycket kul tävling, men jag väntar fortfarande på T-skjortan som lovades
> för 3-4 år sedan :)
>
> 73
> Kim OH6KZP

Hej Kim!

Vi var många som väntade på dem. Mats/LRR undersökte det och det visade sig att
innan tävlingen var enda kravet (som gick att hitta översatt till Engelska) att
man skulle köra 250 QSO. När det blev för många som gjorde det tillkom tydligen
kravet på 25 RRTC stationer (eller så blev det aldrig översatt till engelska),
så det blev tunnt med t-shirtar.

/Rickard
  SM6U/4