[TOEC] SAC CW 2012 RESULTS PUBLIHED

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Tue Nov 13 05:36:39 EST 2012

Hejsan Mats och övriga

Angående din kommentar om bristen på viljan att utföra
"effektmeningsbyte" - vi har haft det rejält f.o.m Augusti
på CFF-listan, men förstås på Finska.

Början till detta var denna kommentar om "radiobovar" - där ute:
http://lists.contesting.com/pipermail/ccf/2012-August/010843.html

Diskussionen inkluderar symboler, detta är ju frågan om ett svårt tema.
Kanske därför kan man ej använda Google's oversättare. T.ex att "stakata"
på finska, verb som betyder på riktigt "stacking of antennas" blev ett
utryck på att "köra för mycket effekt". Man kan ju oxo "stack horizontally",
t.ex. stora GU-rör :)

Men, juu, ingen "publiksuccé" blev det. Altför många har satsat sina
pengar på den fronten, här i OH. Och, som det var, erkände jag oxo mina
brottsligheter där någonstans, då diskussionen flammade ordentligt.

Int(3509.8) blir ibland 3510 och ibland 3509 i min dator. Konsekvenser
skiljer sig, i mjukvarans beteende. Tar det lugnt där i SM!

ilkka, OH1WZ

--
Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela